Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 1220 ggr
Callaway
11/21/16, 9:31 PM

Fusk o server bekymmer

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px Helvetica; -webkit-text-stroke: #000000} span.s1 {font-kerning: none}

Hej! Jag är ny här och kom hit för att jag har fått problem. Vill först säga att det är min son som 

lurade in mig i de här tidskrävande spelet som inte går att sluta med :-)

Jag har skaffat mig en server för att vi ska kunna umgås på ett annorlunda och kul sätt genom skapandet i Minecraft. Nu har en tjej satt klorna i honom och har inte längre tid med varken mig eller spelet. Jag fortsätter dock spela ändå. Visst är det ett kul spel…

Nu senast hände en olycka då jag gräver i nivå 12 för att lägga järnväg och samtidigt hitta diamanter, jag råkade hacka mig in i en lavaflod, ingen fara i sig, allt går ju så lugnt att man hinner undan i vanliga fall. Den här gången kom jag inte undan, min mus var allt för snabb i rörelse inställningen, (nu mer ändrad) när jag vände mig om för att spring abort så vände jag mig ett helt varv istället för ett halvt, med påföljd att jag sprang rätt in i lavan och dog. suck…

Jag hade massor av dyrbara föremål på mig och 48 i level, allt brann naturligt vis upp. Jag har nu hamnat i (depression) förlusten var enorm.

Hur ställer jag tillfälligt om min server så jag kan fuska mig till de jag förlorat och återta mitt normala spelande igen som att inget har hänt.

Ett annat bekymmer som jag börjar få, är att spelservern bara är tilldelad 1MB i ram, jag skulle vilja höja detta till 4MB, men hur gör jag en sådan sak?

Jag använder McMyAdmin som ligger i en NAS server från Qnap.

Om någon vet hur jag kan göra, var då otroligt tydlig med ert svar då min kunskap i övrigt är näst intill obefintlig :-)

Tack för den hjälp jag kan få.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px Helvetica; -webkit-text-stroke: #000000} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px Helvetica; -webkit-text-stroke: #000000; min-height: 13.0px} span.s1 {font-kerning: none}

/Michael

Annons:
Cireea
11/21/16, 9:43 PM
#1

Om du är op på servern så skriver du bara /gamemode c i chatten så hamnar i creative mode. Då kan du ordna tillbaka dina förlorade saker och sedan kan du skriva /gamdemode s  för att komma tillbaka till survival mode. 🙂 

För att ge dig själv Xp så kan du skriva /xp *mängden xp* dittnamn (Exempel: /xp 10000 Cireea). Du kan även sätta dig själv på rätt level direkt genom att skriva exempelvis /xp 48L  Cireea. 

Här är en tutorial för att ge Minecraft mer minne: http://www.minecraftforum.net/forums/support/unmodified-minecraft-client/tutorials-and-faqs/1871637-tutorial-allocate-more-memory-for-minecraft


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Callaway
11/21/16, 10:12 PM
#2

Det är otroligt? Tack! Vad glad du gör mig!

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px Helvetica; -webkit-text-stroke: #000000} span.s1 {font-kerning: none}

Vad är op. förmodligen någon förkortning för operatör av något slag. Var någonstans i menyerna ändrar jag till att bli op. Jag försökte läsa tidigare inlägg där du gav samma svar till någon annan, förstod lika lite då som nu. Det var då jag insåg att jag behövde skriva ett eget inlägg.

Callaway
11/21/16, 10:14 PM
#3

ursäkta. jag måtse prova först innan jag ställer frågan. :-)

Callaway
11/21/16, 10:19 PM
#4

jag hade ingen behörighet. Så, var ändrar jag någonstans nu för att bli op

Cireea
11/21/16, 10:32 PM
#5

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Callaway
11/21/16, 11:08 PM
#6

Sååå värdefullt när folk har kunskap, de är villiga att dela med sig av till folk som inget begriper. Tack igen.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px Helvetica; -webkit-text-stroke: #000000} span.s1 {font-kerning: none}

Snart kan det riktiga livet återgå till det normala, nämligen det som finns i Minecraft. Synd att det är en massa vardagar framöver med arbete och andra eländiga måsten.

Annons:
Cireea
11/21/16, 11:28 PM
#7

Inga som helst problem! 🙂Det är bara roligt att hjälpa till när det behövs.

Jag vet hur frustrerande det kan vara när saker och ting inte riktigt går som planerat i Minecraft. Har själv varit med om det alldeles för många gånger.
Hoppas du fått ordning på allt igen. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: