Annons:
Etikettmods
Läst 1908 ggr
Calcifer
6/20/17, 11:31 PM

Bästa mapsen/modsen?

Tänkte höra vilka mods och maps ni tycker är bäst/roligast? Är väldigt ny till världen och nu har jag köpt det själv dessutom (fick låna en kompis dator där hen hade det) och vill få bästa upplevelsen såklart!

Än så länge är jag väldigt mycket inne i att bara spela på peaceful, men det är mest för att jag blir så fruktansvärt rädd för ljuden zombiesarna gör… 🤐

Jag är inte rädd för dem, eller andra fiender. Men om jag typ gör något, bygger lite, så hör jag plötsligt deras ljud så hoppar jag till som fasiken varje gång och det är lite drygt…

Gärna tips på resourcepacks också!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cireea
6/21/17, 2:29 AM
#1

Jag använder ett ganska enkelt resourcepack, det heter Jalele. Det mesta är snarlikt originalet men det ser snyggare ut. (Länk till nedladdning

Jag kan rekommendera Technic Launcher, via den kan du nå flera olika mods. Bland annat Hexxit eller Pixelmon. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
6/21/17, 2:34 AM
#2

Jalele har jag nu men gillar det inte riktigt. Jag ska prova några andra i morgon som jag laddat ner. För trött nu. xD

Det ska jag kolla in i morgon också, thanks!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
6/21/17, 2:41 AM
#3

#2 Ett annat rätt populärt resourcepack är Sphax. Kanske kan vara värt att kolla in. Jag gillar det inte, men alla gillar vi olika. 😎

Inga problem 😃
Spelar inte så mycket mods längre, men Hexxit är en av mina favoriter. 😊


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
6/21/17, 4:30 AM
#4

Ska kolla i morgon som sagt. Tack för tips!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Rosisa00
6/22/17, 11:42 AM
#5

Du ska bara veta hur rädd jag var förut för alla monster. Man vänjer sig, men jag är fortfarande rädd för endermans xD Tack för att du fick mig att skratta och tänka på gamla minnen, nu när jag vaknat, det uppskattar jag verkligen! xD

felle-j
6/25/17, 1:24 PM
#6

De modden jag använde mest förut var TooManyItems och SingeplayerCommands. Har man en bra dator så gör shaders upplevelsen lite roligare ibland. De resurspaketen jag använde mest var Sphax och Johnsmiths. Nu var det dock ett tag sedan jag spelade så det har säkert dykt upp en massa nya grejer och jag kan ha glömt bort en del.

Annons:
Calcifer
6/25/17, 2:54 PM
#7

#5 Ja det är just ljuden jag inte klarar av, blir skiträdd varje gång och verkligen hoppar till och känns som om hjärtat ska stanna xD
Någon enderman har jag aldrig stött på för jag vägrar befinna mig på öppen mark när det är mörkt ute… det första jag gör är alltid att bygga ett provisoriskt "hål" där jag kan gömma mig, oavsett om det bara med med dirt liksom. Men fan heller att jag tar att stöta på en sån, då kissar jag väl i byxan. xD

#6 Tack för tipsen, ska kolla upp dem också! Har hittat några nu som verkar roliga så ska försöka komma igång och spela ännu mer! Mest vill jag försöka mig på adventure maps mer, för att få lite mer motivation till att prova nya saker förutom att bara springa omkring och bygga hus även om det är roligt det också. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Rosisa00
6/26/17, 10:10 AM
#8

#7 jag är ju bara rädd för endermans så jag springer runt i järn rustning och om jag ser en enderman så hoppar jag ner i nämaste vatten xD

CaptainBunchie
7/11/17, 12:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Skickar med en printscreen med alla mina mods i ett egenhändigt gjort modpack till 1.7.10, haha.

Kan även rekommendera moddet "Harder Peaceful", som gör att du fortfarande får hunger o.s.v. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

DogeLove
7/14/17, 3:25 PM
#10

Orespawn!!! ❤️

Axel_nummer2
7/25/17, 5:00 PM
#11

Mitt Favo mod är Crazy Craft den är fett najs

Upp till toppen
Annons: