Annons:
Etikettmods
Läst 1793 ggr
Eelliiee
8/15/17, 10:05 AM

Ingen minecraft mapp?

Hej! Jag vill supergärna kunna ladda ner mods så att jag kan ha shaders eller zoo modden. Har sökt runt på internet och att det ska finnas en Minecraft mapp i application support? (spelar på mac) Men det finns ingen mapp där som heter Minecraft. Har sökt i datorn och det kommer bara upp en mapp till mitt texture pack. Ska man installera om? Har liksom världar som jag inte vill ska försvinna. Hjälp?

Annons:
Eelliiee
8/15/17, 10:49 AM
#1

Har laddat ner optifine och mrmeeps shaders. När jag lägger den i shadersmappen så händer det inget. Den kommer liksom inte upp? Verisoinen som optifine är på är 1.12.1 och spadern är till 1.12. Kan det vara det? Hur får man optifine till andra versioner och inte den senaste?

Eelliiee
8/15/17, 11:02 AM
#2

Okej har fixat optifine och vet hur man gör osv. Men filerna vill typ inte packa upp sig. Jag lägger de i mappen och öppnar med keka (brukade göra det med sims så antar att det går). Men packet ploppar inte upp i shaders på minecraft… :( Vill så gärna kunna ha shaders!! D:

Eelliiee
8/15/17, 11:35 AM
#3

Jag vet att jag skriver jättemycket nu men har laddat ner 1.8 shaders installer så nu kommer shaders(arna) upp och när jag har valt de och går in på min värld så står det Shader iniantalized? Då borde det väl funka? Men ingen shader finns så nej…

Syntium
8/15/17, 5:52 PM
#4

Jag _tror_ att du inte behöver packa upp shaders utan lägg det bara i shaders-mappen som det är.


"I'm too old for this shit."


Eelliiee
8/15/17, 5:53 PM
#5

Har testat men det händer samma sak.

Syntium
8/15/17, 9:03 PM
#6

Du får nog gå in i video settings och under shaders där välja rätt shader också


"I'm too old for this shit."


Annons:
Eelliiee
8/16/17, 3:02 PM
#7

Såhär har jag gjort, jag har laddat ner optifine 1.8 osv. Sedan installerade jag 1.8 shader install då det inte finns shakers för 1.8 vad jag vet. Sedan så intallerade jag en shader som stod någon stans och valde den.

Upp till toppen
Annons: