Frågor & Hjälp

"krafter" i minecraft

2018-02-20 08:52 #0 av: Rosisa00

Visste inte riktigt ad jag skulle döpa den här tråden till men i alla fall.
Jag och mina vänner har börjat spela på min realm i survival och jag funderar på att skaffa "krafter" som alla får random. T ex att någon får vatten och kan andas under vatten hela tiden och att man då har oändligt med den där vattenandnings effekten.
Men jag vet inte vad för commands man använder och om jag använder commandblock eller inte. Eller hur jag gör för att just en person ska få ett element och hur en annan får det.
Sen vill jag gärna ha idéer på vad för "krafter" man skulle kunna tänka finns :)

Anmäl
2018-02-20 09:38 #1 av: DogeLove

Har ingen aning om hur man får krafter, har dock några tips på olika krafter.

1. Mörker seende

2. Snabbhet (tror det finns)

3. Hopp kraft (en kraft som gör att man kan hoppa högre! :))

Anmäl
2018-02-20 22:27 #2 av: Rosisa00

#1 aa tänkte också på det :)
Nu går jag på tankarna om att ha typ vampyrer som då är starka, kan springa snabbt och ser i mörkret, sjömän och jungrfrur som kan andas i vatten, är svaga och har healing hela tiden, någon som är "halvdjur" och kan hoppa högt, spinga snabbt och gräver snabbare och någon som är djävul och inte dör av eld/lava, är starka och kan se i mörker

Hittade ett command som var ganska enkelt att göra men vet inte hur man får oändligt då det var typ /effect [namn] [nivå 1,2 eller 3] [hur länge] [om bubblorna ska synas runt eller inte/true eller false]
Men har ingen aning om hur jag gör den till oändlig...

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.