Laggar
Har spelat Minecraft ett tag nu, ett par månader men nu från ingenstans så laggar det fruktansvärt mycket när jag ska spela. Händer inte mycket när jag spelar och kan knappt gå.
Har testat att ändra i grafiken osv samt startat om spelet och datorn. Men funkar inte. Vad kan jag göra?
Har ju funkat jättebra hur länge som helst :/…
Har du kollat din uppkoppling/testat på bredbandskollen exempelvis?
1. Kolla så att inte hårddisken börjar bli full.
2. Ladda hem och kör Glary utilities http://www.glarysoft.com/ Det är ett program som tar bort, rättar till ev registerfel, frigör minne om möjligt, tar bort ev spionprogram och annat dumt. Obs, inte virus. Gratisprogram!
4. Kör en viruskoll.
5. Om det behövs kör en defrag av datorn.
3. Fundera på om det kan vara någon fläkt som sackar så att datorn blir för varm.
5. Testa igen med att sätta ner grafiken.
Detta är vad jag brukar göra med datorer som visar trötthet.
:)
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us
har du updaterat till windows 8?
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Jag defragmentera datorn och nu funkar det och spela :). Tack för hjälpen alla! 🌺
Jag har också fått stora problem med lagg, även fast jag spelar online.
Flyter på som vanligt en minut eller två. Sedan börjar det sega sig och det blir helt omöjligt att spela. Har provat att dra ner lite på grafikinställningar men det har ingen betydelse. Ofta när jag justerat en grafikinställning så fungerar det bra någon minut igen, för att sedan börja lagga mer och mer. Vad kan felet vara? Har fungerat hur bra som helst innan.
Laggar det både på server och i singelspel? Det kan ju tänkas att det är servern som krånglar. Är det Jaxbo får vi kika på det.
Tjabocool
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
Efter lite inställningar på grafikkortet så flyter spelet på bättre än någonsin igen :)
Vad skönt!
Optifine ska öka prestandan, så om du inte har den installerad kan det kanske vara värt ett försök.