The Wild Update
Den 7 juni kommer nästa uppdatering, 1.19.
Det blir (bland annat):
- Träsk
- Grodor
- Froglights
- Gethorn
- Ancient cities
- Allays
Jag ser fram emot denna. Inte för att jag beriper alls hur Allay ska funka men den var söt i alla fall.
Ruinstäderna ner i Deep dark lär vara skitläskiga, och jag tror personligen att den där portalliknande formationen kommer leda till nåt spännande. Inte i denna uppdateringen tror jag men det är helt okej för mig att de tar lite "lore"-grejer i taget. Den nya skivan, 5, som man hittar där nere ger ju utrymmer för fantasin.
En annan ny bra grej är recovery compass. I alla fall för de som inte spelar med ett datapack som gör att man behåller grejer men tappar tio levels istället när man dör ^^
En recovery compass pekar dit du dog senast.
Den görs med echo shards som man hittar nere i Ancient city-kistor. Warden kanske droppar också om man vågar ge sig på den. Den jag dödade (i creative) tror jag gjorde det i alla fall.
https://www.minecraft.net/sv-se/article/the-wild-update-coming
"I'm too old for this shit."
- Redigerat 2022-06-07 13:46 av Syntium
REDAN!?! Gud, det känns som om den precis utannonserades och nu så är den nästan här!? Herregud, vad taggad jag är! 😱😍😍😍😍🥰🥰🥰
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1 Samma! Tiden gick ganska snabbt, troligtvis för att jag inte varit taggad innan.
Det där med Ancient cities kändes lite konstig väg att gå (att det kommer bli läskigt trots att många barn spelar och jag, trots att jag är vuxen kanske inte vågar spela 🤣)
Men så testade jag senaste pre-releasen och ja, kan nog bli kul.
OT men 7 juni blir en bra dag. The wild update och Flashback forever-podden börjar äntligen släppa avsnitt igen 😍
Idag då!
Ska starta en ny värld. Brukar döpa mina världar till olika (kanske märkliga saker) för att lätt skilja dom åt. Förra hette Tornado (för att en single player-värld jag testade lite med innan släpp hette I väntan på nästa OS. Vet du så vet du).
Denna gången tog jag en slumpgenerator till hjälp så nya världen kommer heta CognacManikyr.
Började med detta ganska nyligen så har inte fler roliga namn än.
Hur döper ni era världar?
#3: Jag är jättetråkig när jag döper mina världar. Jag glömmer alltid bort vad jag gör eller har gjort i dom eller vad planen är, så jag försöker döpa mina världar till vad jag planerat att göra i dom eller vad grundtanken är så att jag ska komma ihåg när jag kommer tillbaka till dom senare efter en tids paus från spelet. 😅
När släpps nya uppdateringen? Finns det någon info? 😀
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#4 Nån gång idag. Förra gången så var det vid typ sex-tiden på kvällen. Jag tror inte Mojang själva vet exakt klockslag. Så jag kommer börja nya världen officiellt imorgon :)
Så, vi hittade en Ancient city inte så väldigt långt från spawn på första spelningen. Lyckas inte hitta exakt hur sällsynta de är.
- Redigerat 2022-06-09 13:57 av Syntium
Sitter och väntar på att Optifine för 1.19 ska bli klart så jag kan ha shaders igen. Jag brukade inte gilla att ha shaders alls, tyckte det blev för mörkt oftast och stängde av och satte på fram och tillbaka. Sen hittade jag nåt som hette Complimentary shaders och nu kan jag inte vara utan. Det är lite mörkt ibland men inte så att det blir för jobbigt.
Testade en annan grej för att kunna ha shaders (jag vet inte ens vad Optifine är, en mod? Vet bara att det gör att jag kan ha shaders och vissa texturpack 😂) som hette Iris. Den gjorde min dator skållhet så det gick inte. Den verkade lite buggig också, när jag sökte på nåt i min crafting bench så satte narratorn igång.
Finns nåt som heter Fabric också (finns nog ännu mer men dessa är kanske kändast) vet inte om jag ska testa.