Minecraft iFokus

Minecraft

Etikettservrar-realms
Läst 2496 ggr
[MsHammer300]
0

Hjälp med Server kontakt (MAC)

Hej, nu är det så att jag och min mor försökte spela Minecraft på hennes server/värld. Först öppnade hon till LAN, men det gick inte att öppna världen. Vi har haft problem med LAN funktionen innan (fast vi glömmer hela tiden hur vi löser det XD) så hon startade upp servern i stället med samma värld, men det gick inte heller! Vi har 2 datorkunniga i familjen men ingen av dem kunde lösa problemet, kan tillägga att en av dem är van Minecraft spelare och har måååånga gånger hjälpt till med servrar och LAN världar.

Nu är detta på en MAC book pro så jag vet ju inte om hela problemet hänger på det.

Hoppas någon kan hjälpa mig i alla fall :)

Kajzza
0

:) Strunta i Lan och kom till iFokus lilla server.
Enklare och trevligt. Vi är mellan 8 och 49 år där haha.

Skämtar lite men jag kan tyvärr inget om Lan funktionen.

Tjabocool

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

[MsHammer300]
0

#1 men jag kommer ju knapp ut på NÅGON server XD då kan jag ju inte spela med er heller, gott folk. :P Men vi får se om vi får någon ordning på det i morgon X3

felle-j
0

Lan-världar brukar inte funka om den ena datorn är på trådat internet (ethernet sladd) och den andra trådlöst. Har iaf inte funkar här hemma hos oss när det har varit så.

Annars kanske det är något med brandväggen? 🙂

[MsHammer300]
0

#3 det kan det ju vara! För den ena går på sladd! Tack Felix :D tror inte det är brandväggen, vi kollade upp det och vad vi såg var det inte den.

felle-j
0

#4 Då tror jag att det är så att den ena går på sladd. Vet tyvärr inte hur man kan lösa det. 🙂

[MsHammer300]
0

#5 ok, men det är i alla fall skönt att veta vad problemet är :) tack så mycket!

[..$Dog$..]
0

någon länk som man kan ladda ner om man vill spela Minecraft för hittar inte…hade det på min gamla dator fast det är borta nu eftersom jag då har en ny dator nu;)

[MsHammer300]
0

#7 menar du länk till mac versionen? Den finns på minecrafts hemsida.

felle-j
0

#7 Gör gärna en ny tråd om du ska fråga saker som inte hör till den här tråden.

Men laddar ner Minecraft gör du på www.minecraft.net

[..$Dog$..]
0

ok tack;)