Minecraft iFokus

Minecraft

Etikettfrågor-hjälp
Läst 9862 ggr
cinna
7

Fler användare?

Ok, så efter 7 sorger, 8 bedrövelser och en ny dator så har vi då äntligen fått igång spelet! 😃

Då kommer nästa fråga: Tonåringen vill spela hon också, men vill naturligtvis skapa sitt eget. Hur gör man då? Kan man skapa en annan användare i spelet eller är det så att hon bara skapar sin "egen värld"?

LosGinos
2

Med den nya launchern ska det vara möjligt att ha flera olika typer av användare. Men det borde finnas en "sign out" knapp, dvs "logga ut" knapp någonstans. Sedan ska det bara vara för den andre personen att logga in och spela!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

WarMinerTool
2

Du kan ju trycka på "Create New World" och så kan ju det få vara hennes värld! :) Eller, så gör du som LosGinos sa!

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Kajzza
0

Grattis till det lösta problemet :)

Jag rekomenderar att de som ska spela har varsin användare om de vill kunna spela online och det vill de flesta efter ett tag. Då måste man registrera en ny användare betala för den men sedan går det fint att lägga in den på samma spel som den andra. Eh det där lät rörigt.

Vi hade en enda från början Tjabocool, när sedan barnen en efter en ville ha och själva köpte, egna profiler blev Tjabocool över till mig. Inte blev jag ledsen för det inte. Det är ett roligt spel att spela ihop med sina barn :)

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

cinna
0

Det låter som om det blit en egen värld till att börja med ;) Onlinespel, tjaa, det beror nog på hur mycket det tar av bredbandet. Har 40 Gb/månad och inga möjligheter till fiber eller så…

apancool01
0

det tar inte mycket alls av bredbandet, hos oss har vi bara 10 gb/månad och jag spelar varenda dag

cinna
0

Då kanske jag ska låta henne testa nu när våra 40 Gb är använda och vi är nere på snigelmodemhastighet… Fungerar det då så är jag inte orolig för hur mycket/lite det drar 😉

Hur gör man för att ansluta till en server, eller hur man nu gör detta??

Kajzza
0

Smart tänkt :)

Man klickar på multiplayer eller spela online.

Därefter add server/lägg till server. Skriver in serverns IP nummer och vad man vill kalla den.
Sedan ansluter man.
En del servrar är öppna och en del kräver ett slags gratis medlemsskap.
Den som vi här inne spelar mycket på kallas för Jaxbo och har ipnummer  78.46.43.165:25611

Vi använder whitelist för att ha lite koll på vilka som kommer in och spelar. Om ni vill kan du pma minecraftnamnet till mig så fixar jag det.
Hos oss är det förbjudet att förstöra för andra spelare och förbjudet att använda sk mods.

:)

Tjabocool

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

cinna
0

Ok! 🙂

Tror inte det är någon risk att hon förstör något, men om så skulle vara fallet; hur hanterar ni det när det gäller minderåriga?

Vad är mods?☺️

felle-j
0

#8 Jag tror nog att det värsta som kan hända om man förstör är att man aldrig får komma in på servern igen. Man blir bannad alltså.

Mods är typ modifieringar till spelet. Det finns mods som ger spelaren en fördel och det finns mods som kanske lägger till saker till spelet.  🙂

Kajzza
2

Mods är små program som lägger till finesser i spelet. Ok att använda när man spelar singelspel men oftast inte accepterat på servrar.

När/om någon förstör har vi först loggfiler att läsa i, där ser vi vad som är gjort, av vem och när. Vi återställer och den som förstört får sitt lilla straff.
Bannad från servern - avstängd för alltid eller viss tid, blir man om man förstört mycket, på ett utstuderat sätt, har en kaxig attityd efteråt eller något annat lite allvarligare.

Vi har olika ranker på servern, som ny är man nykomling, därefter Medlem. Som medlem har man lite mer rättigheter och fördelar än man har som ny.
Gör man bort sig på ett lite lindrigare sätt, är villig att göra bot och bättring kan man få straffet att bli satt i gruppen Gangster för en kort tid. Som Gangster har man få fördelar och vi har ögonen på vad den gör. Man kan även tilldelas Servertjänst :) Hjälpa till medträdhuggning tex.
Efter sin tid som Gangster blir man åter medlem och spelar som vanligt.

På många sajter blir man direkt livstidsbannad om man bryter någon regel.

Det viktigaste för en minderårig är nog att tänka på att man i alla lägen ansvarar för sitt minecraftkonto.
Lämnar man ut sitt lösenord och en kompis använder detta, går in och bryter mot reglerna, så är det den som står för kontot som är ansvarig.
Fler än man kan tro lämnar ut lösenord till kompisar.

Tjabocool

cinna
0

Tack! Jag PMar dig Kajzza, så får vi se hur det går. 🙂