Minecraft fungerar inte på stationär dator.
Efter mycket strul och slit så fick jag igång min stationära dator igår. Och det första jag gjorde va att ladda ner Minecraft för att se om datorn klarar av det.. Men Minecraft Crachar bara när jag ska gå in i spelet.. Launchern (vet inte hur det stavas) fungerar klockrent och går snabbt och smidigt. Java har jag installerat så det finns på datorn.. Så vad är felet?🤔 Skickar med en bild på vad som kommer upp.
Första logiska frågan… Har du provat att uppdaterat dina grafikdrivrutiner som den tipsar om? 😛
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
# Dem uppdaterade jag igår tror jag. Jag körde igenom alla uppdateringar som fanns innan jag började. 😛
#1 går det att kolla om grafikdrivrutinerna behövs uppdateras? 🤪

#3 Har man ett lite nyare grafikkort av GeForce-serien så bör man ha GeForce Experience där det står om det finns nya uppdateringar. Hur man gör på andra grafikkort vet jag inte men gå in på tillverkarens hemsida så bör de senaste uppdateringarna för det grafikkortet du har finnas.
#4 kommer inte ihåg vad jag hade för grafikkort. men det löste sej tillslut. :P En kompis kollade upp om det fanns uppdatering och han hittade en så nu fungerar Minecraft på datorn 😃

Vad bra! 😃