Ser ej världar + varningstext
Hej! Min son spelar Minecraft på sin iPad. Plötsligt en dag när han tryckte på Spela-knappen, valde en av sina världar och tryckte på Kliv upp, så blev han utslängd. Jag googlade och försökte hjälpa honom, men efter att ha avinstallerat appen och installerat om, så har vi nu vyn som ni ser på bilden. Dels ett meddelande och dels så är hans världar nu borta, som förut låg längst ner under rutan.
Jag var inne på länken i meddelandet, men kommer ingen vart. Jag vet inte ens om jag har skapat ett parental account och jag har försökt återställa lösenord till 3 olika e-postadresser, men inget mail kommer.
Hur for jag bort meddelandet och hur får vi tillbaka så att han ser sina egna skapade världar längst ner?
Stort tack på förhand, jag känner mig helt lost och utmattad…
Hmm, det låter ju som det kan vara att ni har ett parental konto, men förstår inte vad som är annorlunda mot innan egentligen om det har fungerat förut.
Alla som spelar Java-versionen ska ju flytta och bli Microsoft-konton framöver med vet inte om det gäller bedrock.
Kan du logga in på ert konto på microsoft.com på en dator till exempel? Om ni inte får mail och det inte kommit bland skräpmailen så kanske det inte rätt mailadress i alla fall?
Kan tyvärr inte bidra med så mycket mer.
"I'm too old for this shit."
- Redigerat 2020-10-23 16:52 av Syntium
Tyvärr är det här min erfarenhet av realms i ett nötskal. Saker händer utan att man förstår varför eller hur man ska lösa dem. Man blir hänvisad till olika ställen på nätet utan tydliga instruktioner om vad man ska göra. Ibland leder det till moment 22-situationer där man slussas fram och tillbaka mellan olika sidor. Det är så tröttsamt och tidskrävande. Ibland känner jag bara för att ge upp och säga till Ville att han inte kan spela Minecraft mer därför att jag inte lyckas lösa problemen. Det räcker inte att betala för prenumerationen och tro att man kan luta sig tillbaka. Man tvingas vara aktiv som förälder.