Java
Hej!
Just nu spelar jag på bedrock men jag har några frågor om java…
Varför är det så många som använder java egentligen? Är det bättre än bedrock? Nack-och fördelar?
Undrar även hur man kan byta till java.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Life is not easy, who said it was?
Det finns mycket mer mods och online-servrar för Java edition.
Historiskt har det också varit så att nya funktioner kommit först till Java, men det är mindre sant nu för tiden.
Mvh // Johan
Jag kör Java på min dator. Först var väl Bedrock mer konsollversionen av Minecraft, sen kom Windows 10 så då blev det väl lite mer likadant tror jag. Hade länge uppfattningen att Bedrock var sämre, att det inte fanns alla grejer som i Java, men jag vet inte hur sant det är nu, tror det är några skillnader men att de är ganska små.
"I'm too old for this shit."
Och hur du byter… Jag tror att du får nog helt enkelt köpa Java-versionen också.
Och en annan grej! Bedrock har Marketplace där man kan köpa kosmetiska grejer, texturpack och sånt. Kanske maps? Men Java har inte det.
Den här sidan var uppdaterad idag tydligen. Verkar som att med Java kan du ändra skin fritt, men på Bedrock kostar det..?
(Ber om ursäkt för denna masspostningen, jag publicerar innan jag tänkt klart)
https://help.minecraft.net/hc/en-us/articles/360058534412-Differences-Between-Bedrock-and-Java
#2: Jag tror att Bedrock kom först till iOS och Android som då kallades Pocket Edition. Konsoler hade en tredje version.
Sedan slogs versioner samman så att mobiler, konsol och Windows 10 hade samma version och kunde spela tillsammans oavsett plattform.
Det stämmer att Bedrock Edition länge hade mindre funktioner än Java. Det dröjde t ex väldigt länge innan du kunde ha saker i båda händerna, t ex karta och vapen eller sköld och vapen.
#3: Ja, du måste köpa respektive version separat.
Mvh // Johan