Minecraft iFokus

Minecraft

Etikettallmänt
Läst 2905 ggr
Falurven
0

Tvångstanke? Perfektionist?

En sak som jag kom och tänka på precis är att när jag är och gräver, spelar ingen roll vart, så får jag för mig att det alltid ska vara jämna kanter, rätt sorts sten osv!

Jag måste alltid hugga så att det ser helt perfekt ut. Så kan det även vara när jag undersöker grottor. Har märkt att jag även på så vis ser vart jag varit eller inte.

Är det någon annan än jag som känner att man måste ha jämna, fina kanter överallt? xD

Försöker att vänja mig vid att lappa ihop mina tunnlar med lite blandade material. Men i början var jag tvungen att smälta sten så att det skulle se likadant ut, överallt!

Mvh Nathalie

Rita-S
0

ohja det lyder mycket bekant ;) Gillar att forma till och greja! Men när jag jobbar med terraforming utanför mitt boende är jag upptagen av att det skall se naturligt ut!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

LosGinos
0

Jag är precis likadan, måste vara jämna kanter överallt xD

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Falurven
0

Hoppades lite på att jag inte vore ensam om det! haha. Är nämligen ingen som fattat vad jag menat när jag pratat med mina vänner. Men jag är noga med såna detaljer alla gånger! Inte bara i Minecraft.

Jag brukar klättra upp på ett berg och riva ner det så att det blir som en hög platå! Dit kommer det aldrig några monster heller ;)

Dock får vi ofta besök av vargar! :D

Mvh Nathalie

[Ratass]
0

brukar inte smälta stenen men ja gör så rena kanter ja kan, mest för att veta också vart jag har varit innan :P eller om de är små gråttor så blir det en bas.

LosGinos
0

#4.
Nere i grottor är jag som dig, täcker bara för för att det ska se lite bra ut.
När det kommer till hus och andra saker är jag mer noggran :P

Falurven
0

Det är ganska irriterande att känna att det måste vara toksnyggt överallt.

Just därför försöker jag att kämpa emot det där dumma begäret jag har. Kliar i fingrarna varje gång jag låter bli att fixa till någonting xD

Mvh Nathalie

LosGinos
0

Låter som om det kan vara ganska så jobbigt :P

Felix-97
0

när jag ska skaffa jord brukar jag ofta jämna till så att det ska se naturligt genererat ut! xd

Falurven
0

#8: Haha ja det brukar jag också göra! :D

Mvh Nathalie

[Jessica-B]
0

kändes som att läsa om sig själv.. jag har också sånna hemska måste-vara-jämna-kanter-och-inga-fula-"lappar"-i-annat-material-tvångstankar hahaha