Djuren försvann
Är heeeeeelt Minecraft frälst som den nybörjare jag är - måste bara inleda med att säga detta ;) Min pojkvän lär mig att spela på peacefull mode, och jag har inte gjort annat än spelat de två senaste dagarna haha. Vi provade att spela på normal och easy, men jag fick högt blodtryck av alla mobs hahahah..
Skulle just ut på jakt efter wool, men där finns inga får. Normalt sätt har jag alltid djur som går i princip runt omkring mitt hus - jättebra läge ;)
Men - Alla djur borta, utom några få chickens. Jag har gått "mil" och letar efter djur, hittar inga. Tvivlar på att dem bara gått och gömt sig, måste vara nått skumt med spelet ärligt talat. Har letat i säkert en halvtimma, plus att jag gick vilse på det. -.- Vad gör jag nu? Är det bara till att fortsätta leta eller? Jag har provat att starta om spelet, även uppdatera det, dock utan framgång.
Djuren kom tillbaka när jag la mig i sängen och sov - skumt!
Dom dras också till ljus :P
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Notch(Skaparen av Minecraft) har nydligen lagt till att om man dödar för mycket djur så dör de ut på de stället man har dödat så att man får gå jätte långt för att hitta djur, men han kommer förmodligen att lägga till så att djuren kan para sig. lite konstigt bara, att han lägger till så att de kan dö ut när han ännu inte fixat så att de kan föröka sig på nåt sätt. :s
Men det är ändå Notch vi snackar om ;)
#4: Haha! Tack för skrattet ;)
Mvh Nathalie
*känner mig träffad* är för lat för att springa och leta djur (läs: är för rädd för att gå vilse, för när det blir mörkt och monstrena kommer får jag på fullaste allvar panik och högt blodtryck)
Ingen fara :D
Jessica, du är inte ensam angående panik och högt blodtryck. Jag går runt i caves (de få gånger jag vågar vill säga) och så helt plötsligt hör jag kapiisss BOOM! och så dör jag… och jag har sån idiotisk inställning att när jag spawnar i börja på en ny värld, går jag jättelångt för att hitta superfin natur att bygga hemmet på. så ja… xD ^^
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
#8. Är likadan. Men din spawnpoint ändras till där du sover, dvs att det är bara att göra en säng och sova sen behöver man inte gå 1000 mil igen, går du ändå långt och du ska tillbaka, skaffa dig en kompass :D
#8 Nått annat som är bra att använda sig av om man springer ut på upptäcksfärd, eller om det är svårt att hitta tillbaka till sitt hem, är å köra en hans-och-greta. (Nu får jag skämmas om jag nämnt fel historia.) Istället för brödbitar lyser du upp din väg med torches (sv: facklor). Kan vara lite drygt kanske - men det är värt det om man inte har något som helst lokalsinne, eller kompass på sig. :)
Yepp, det kan också fungera :)