Minecraft iFokus

Minecraft

Etikettfrågor-hjälp
Läst 3040 ggr
[Vargöga]
0

Gjort något dumt

Jag köpte pc-versionen av spelet utan att ha kollat mina specs i förväg men jag trodde ju att det skulle funka på min laptop. Men men.

Nu skulle jag vilja få spelet att funka eftersom jag har betalat 15€ för det. Kan jag på något sätt få den att funka på min laptop? Jag har verkligen inga pengar att köpa en ny dator/laptop.

Rita-S
0

Beror ju lite på vad problemet är? Och hur din laptop ser ut förståss.. har du Intel grafikkort exempelvis? För det har jag, och det kan strula alvarligt för mig. Berätta lite mer om hur Minecraft inte fungerar och vad som händer, så blir det lite lättare att ta reda på hur du kan göra nåt åt det :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Vargöga]
0

Hmm. Jag har ingen som helst aning om mitt innehåll i lappisen så där kan det vara svårt. Kanske någon vet hur man tar reda på det?

Spelet hackar rejält eller kan inte flyttas. Jag står alltså kvar på samma plats utan att det händer något.

Rita-S
0

Lyder som du har litet av dom samma problem som jag, min laptop beter sig så när det laggar till rejält, och det är pga grafikkortet. 

Du hittar information om din dator antigen i manualen (kan du även hitta på interned hos producenten) eller  inne på enhetshanteraren / Device Manager. Har du WIndows 7 så öppnar du den vid att gå på starmenyen och högerklicka på "Datorn", välj "Egenskaper" och på vänstersidan vill du hitta enhetshanteraren exempelvis. Där får du all hårdvare i datorn.

Rekomenderar dig att titta här :) Jag använder optifine, och då kan jag spela spelet på min laptop!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

[Vargöga]
0

Jag har en Acer Extensa 5630, Intel(R) Dual CPU T3400 @ 2.16GHz, 4GB ram, 32-bitars system med Windows Vista Home premium. :)

Rita-S
0

Nog med minne och processor för Minecraft ut från vad jag kan se iaf, så då ligger det nog i grafikkortet. (det står tyvärr inte i din upplysning där) Du kan nog få hjälp av optifine du med :)

[Vargöga]
0

Hittar inget om mitt grafikkort.

Den där sidan måste jag ju registrera mig. Känns inte så lockande.

Rita-S
0

Ja du måste regga dig för att kommentera, inte för att ladda hem optifine :) Jag har iaf inte reggat mig alls.

[Vargöga]
0

Aha, vad smart. Då skall jag testa den. Skrattande

Hmm. Vilken skall jag ladda ner?

Rita-S
0

hm det måste jag forska lite på, det var gubben som valde för mig här ser du. Får återkomma med det! :)

[Vargöga]
0

Okej. Låter bra.

Rita-S
0

Ursäkta att jag dröjde, fick konsultera gubben litet :)
Han rekomenderar "börja från botten och arbeta dig uppåt tills det fungerar" stuket, altså prova multithreaded först, och om den inte fungerar provar man "smooth" osv :)

[Vargöga]
0

Aha okej. SKall testa det.