Är denna dator bra för spel?
svårt att se efter som de står på finska…
Mvh/ REXbunny
Medarbetre på minecraft ifokus
Nja så svårt är det ju inte. :p
Siffrorna är ju precis densamma som på svenska och vissa ord känner man ju igen som tex AMD.
Men eftersom jag inte är så inne på det där med datorer så säger inte dessa siffror mig nånting.
jo men då kan du tala om vad procesonr heter för jag kan inte hitta det
Mvh/ REXbunny
Prosessori: AMD A4-3300M 1,9 GHz

antagligen ingen dunder bra men tror den klarar det iaf. men fråga på typ media markt
Mvh/ REXbunny
Okej.
Kolla upp grafikkortet säger jag bara. Grafikkort och minnet är det Minecraft är mäst storätande på när det gäller min dator. Jag köpte dator med Intel grafikkort vilket inte var någon höjdare för Minecraft, jag får ofta problem med lag och får använda hjälp från exempelvis optifine.
Den datorn du länkar till har en 1,9 GhZ dual core processor som rätt nog är en amd, men borde fungera bra. 8 Gb minne gör att du har en del att gå på där, samt att den har en AMD radeon grafikkort med 1 gb minne. Även om detta skulle betyda att grafikkortet skulle nalla 1gb från datorns minne och inte ha något eget har du fortfarande kvar 7gb minne som kan användas till operativsystemet och annan programvara. Jag tror den klarar jobbet bra, inte bara med Minecraft men även vissa andra spel.
Kom i håg bara, att du måste sjukt högt i pris för att hitta riktig bra spel-datorer på bärbara hållet, detta är pga luftkylning är svårare och datorn kan lätt bli mycket varm, samt att man oftast har begränsningar i grafikkortet och minnet som oftast brukar vara flakshalsen för spel-nördar. Vissa spel kan gå jättebra medans andra inte fungerar alls på bärbar dator. Dock är inget av detta särskillt relevant för just Minecraft.
Tåls att tänkas på att man nog med fördel kan investera i en kylplatta till sin bärbara dator, det lyfter datorn upp från bordsytan vilket frigör fläktöppningar så flödet går lättare genom datorn samt att den tillför egen fläkt som hjälper hålla datorn kallare :) Dessa får man köpt lite överallt, även exempelvis Clas Olsson. Fungerar även bra som stöd i knä't så man kan ha datorn i sitt knä. Att ha en bärbar dator i knä't utan något stöd är inte rekomenderat då det brukar stoppa luftflödet, ökar på intaget av damm inn i datorn samt ökar temperaturen. Med en kylplatta kan man plötsligen ha den i knä't fast man ¨får hålla litet koll på dammet ändå.
//Rita, supporttekniker för en datorproducent ;)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Tack för ett bra svar. Är egentligen inget fan av att spela på datorer men av vissa spel såsom Minecraft kan jag spela på datorn. ;)
Jo jag har förstått att man måste upp ganska rejält i pris för att få en fungerande spel-laptop.
Det där med kylsak lät ju bra, inte för att jag har datorn i knät utan föredrar att sitta vid ett bort så jag kan använda mus också. Gillar inte musplattan på lappisarna.
Jag är riktig nöjd med kylplatta, och märker för min del att datorn arbetar bättre med Minecraft, jag har ju en dator som inte har bra grafikkort för Minecraft. Inte för att grafikkortet är bajs utan för att Minecraft sin grafik-motor är som den är. För den oinvigda är grafik-motor det som gör att det händer saker i spelet när du gör något ;)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.