Lupus - Rpg/medival server! Behöver hjälp.
Tjena, har startart en ny Minecraft server som heter "Lupus" jag behöver dock lite hjälp med att bygga.
De som hjälper kommer att bli belönade med att få bli gudar, och dom kommer också få bo i slottet med kunga familjen. Servern kommer att vara på eng, fast för tillfället så är den svensk.
Om ni vill hjälpa till så skriv ditt Skype namn och Minecraft namn, så kommer jag skicka ipn i ett pm.
Regler för att joina är att du är 14 år +
Är bra på bygga,
kommer vara aktiv på servern.
Just nu så använder servern hamachi tills den är klar, så jag skickar också det i ett pm.
Dark Town - Där de fattigaste bor, dom har det väldigt mörkt med troligen monster som kommer att spawnas.
Low Town - Där dom som har lite mer pengar bor, dom har inga monster som spawnas men dom bor inte alls lyxigt.
High Town - Där de rika bor, dom har mycket med pengar och bor lyxigt.
Staden är inte uppdelad än, eftersom jag håller på och bygger muren för staden, och den är ganska stor, jag har arbetat kanske 3 timmar och är nu lite mer än halvägs.
Fast ju fler som vill hjälpa desso mindre tid tar det ;)
Jag tillåter bara 4 - 5 personer joina, och vi måste alla snacka i skype.
Kommer snart också fixa "Super natrual players" plugin, så det kommer finnas vampyrer och varulvar och lite sådant också :P
Bilden som ni ser av muren är mycket längre, det är bara att Minecraft inte kan se så långt :P
Och jag vill också att ni använder ett specielt texture pack.
Det är inget måste fast allt ser mycket bättre ut om ni använder det,
Här är länk: http://www.minecraftforum.net/topic/26727-johnsmith-texture-pack-v84-32x-10-with-customizer/
Ni måste också patcha Minecraft när ni har det, fast det är as lätt, man bara öppnar patchen och klickar "Patch" så är det klart :P
Här är länk för det med: http://www.minecraftforum.net/topic/232701-11update-19-mcpatcher-hd-fix-231/
Finns en massa mer att skriva om servern, fast ifall ni vill veta mer innan ni joinar så fråga bara det ni vill veta ;)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Hej! jag skulle kunna hjälpa till men är endast 12år. kanske kan tänja lite på åldersgränsen? hehe… men varför har du en åldersgräns?
Mvh/ REXbunny
Medarbetre på minecraft ifokus
#3. Han tror väl att folk som är under 14 är oseriösa och inte kan bygga.
Kan kika in senare när du inte har hamachi längre.
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#4 xKan kika in senare när du inte har hamachi längre. va?
Mvh/ REXbunny
Kommer inte ta bort hamachi fören servern är klar…

hade det inte varit för hamachi hade jag gärna hjälpt till och bygga

är det ingen annan som också vill spela?
jag hjälper till och bygger och det är kul och kommer att bli väldigt väldigt snyggt!!
Staden är mycket snyggare nu än på bilden då muren är gjord av annat material och några hus har byggts.
Jag har fixat mincraft och skulle gjärna hjälpa till igen
Mvh/ REXbunny