Gnäll gnäll gnälltråd.
Vi har upplevd det otänkbara!
Vi har ju egen server. Och då inte en som står i någon vrå här hemma, utan vi betalar pengar för att ha en VPS.
Denna har vi satt till regelbundna backups flera gånger om dagen, och sen förlitat oss på att företaget vi hyr från, som då inte är amatörer, sköter rästen.
Nu i hälgen drabbades Danmark av värdens syndaflod i regn-väder-fronten, och server-rummet hamnade så och si under vatten. Sådan händer. En god server-host är inte en som aldrig upplever naturkatastrofer utan en som hanterar sådan bra och profesjonellt.
och vad upptäcker vi? For det första har inte servern lyckats köra någon lyckat backup på några månader. Och för det andra hade dom ingen backuplösning klar. 2 dygn nästan, var vi utan våran VPS och minecraft-servern. Dom hade nämligen alla sina servrar i Danmark!
Och ALT från senaste månader var borta. Vi har altså förlorat min vackra stavkyrka, zen-templet, ALLT. ALLT jag har minat under några månader…
Sorg och tänders gnissel kan jag ju säga, och vi har under gårsdagen bytt vps leverantör.
Det positiva i detta är att man har nytt tomt och rent kart så man kan börja planera bra från första början, och att vi nu har en större och billigare vps-leverantör som gav oss mer minne (mer än 4X mer faktisk) så vi nu har utrymme för 20 personer i stället för 6 ,men det är jävligt surt att förlora allt man har byggt och minat.
Men jag forsöker kika på det positiva i detta. VI har nu en större och snabbare server, och det är ju fortfarande bara et spel.
Nu har jag gnällt klart!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Du skulle inte kunna berätta om er nya VPS? :) Vad heter företaget som har servern, Vad kostar det för er, hur många spelare klarar er server av? :) Eller kanske en länk till deras hemsida för att lösa mina frågor :)
20 spelare sa hon ju…
Mvh/ REXbunny
Medarbetre på minecraft ifokus
Ger mig inte mycket att gå efter
nej men det är svar på din fråga "hur många spelare klarar er server av?"
Mvh/ REXbunny
Medarbetre på minecraft ifokus
En server klarar olika mycket beroende på många olika saker.
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian