Bygger bana
Hej jag bygger nu en Adventure map och har då inställt som creative på single player och eftersom det ska vara survival sen när jag länkar ut den så undrar jag om man kan ändra sen?
Har mycket idêr och sånt och skulle vara tråkigt om jag måste sluta bara för att jag tabbat mig…
Tror att de blir survaival men om inte så kan du ladda ner moden så att man kan ändra spelläge och så gör du bara det innan då delar ut den.
Mvh/ REXbunny
Medarbetre på minecraft ifokus

Det går att ladda ner en grej som gör att man ändrar gamemode. Jag har den. Sök på youtube så kommer det fram nåt. Det är inget mod.
Jag håller oxå på att bygga en adventure map, mne eftersom jag bara hade tänkt ut hur slutet skulle vara så har det hela stannat 
Okey tack för hjälpen :) Har blivit väldigt inspirerad av Eragon nu när jag läser den så banan blir nog helknäpp ^^
Jo allt.man laddar ner och lägger till i spelet räknas som modar eller är jag helt ute och cyklar nu?
Mvh/ REXbunny
Medarbetre på minecraft ifokus

#4 Jag vet inte…men enligt mig så är det ingen mod. För mig så är en mod en grej som är lit mer komplicerad att ladda ner ohc man måste ha modloader. Den här grejen är precis som att ladda ner en map.