Server
Okej… Jag har som vanligt problem med min server. *suck*
När jag startar upp min vanliga server så kommer jag till en helt ny värld. Jag hade byggt VÄLDIGT mycket på min server så jag tänkte höra med er om ni har någon aning om varför det blir så här. Jag har så klart några kopior men den senaste kopian fungerar så klart inte heller, där kommer jag också till en ny värld så då måste jag öppna upp en äldre kopia där det saknas en massa byggen.
Det finns ju inte så mycket att göra åt saken men jag tänkte höra om det är så att världen raderas när den blir för stor? Det är enda förklaringen jag kan komma att tänka på för jag har inte raderat något eller varit inne och ändrat i worldmappen. Jag har inte haft servern igång på ett bra tag så det kanske också är en anledning till att världen raderats men, ja.. Jag är lite (mycket) besviken just nu. -.-
Finns det något sätt att få tillbaka världen?
Finns ett program tror jag.. Men jag vet inte riktigt vad det heter.. Skall kolla på det. 
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Okej. :p Tack

Äre en bukkit server eller en vanlig?
Jag kan inte så mycket om servrar men en grej som jag gjorde fel var att när jag lagt in världen jag ville ha i server mappen så skrev jag aldrig i server loggen namnet på världen. Det står vanligt vis typ nåt sånt här: world name: World. Och där tror jag att man ska skriva in namnet på världen.

Nåt sånt tror jag iaf.
Det är en vanlig server. Jag har aldrig lagt in en ny värld eller flyttat den utan det är samma värld från när jag öppnade upp den. :/ Problemet är att under "region" så har alla filerna försvunnit så att det har blivit en helt ny värld istället för min vanliga. Det borde vara väldigt många filer i den mappen men nu är det bara runt fem stycken.

hmm….konstigt
Ja det var verkligen underligt
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Joo. :/
Låter konstigt att det bara försvinner av sig själv… Du har inte rensat datan eller nåt liknande?
Mvh/ REXbunny
Medarbetre på minecraft ifokus

Har du världfilen kvar? Isf kan du ju radera allt förutom världsfilen och ladda ner allt igen. Vet inte om det det kommer funka men kanske.
#9 Nej, jag har inte gjort någonting. Jag har bara inte haft servern uppe på länge. Det ligger inga filer i papperskorgen eller någonting, de är bara borta.
#10 Jag förstår inte riktigt hur du menar. :p

#11 ok, men först och främst, har du den sparade världen kvar? Om inte så är det bara att strunta i det jag skrev.
Jag har en gammal kopia av världen som fungerar, världen som ligger i servermappen fungerar inte och den senaste kopian fungerar inte heller.
Jag hittade en annan ganska ny kopia av servern i papperskorgen som fungerade, så nu har väl problemet löst sig. :) Tack för hjälpen i alla fall!

#14 Vad bra!!
Kan man kanske få kolla in lite på servern eller?
#14 Jodå, men jag använder hamachi. :p Min dator är lite för seg för att ha en server egentligen så den laggar ibland för de som bor långt bort. Jag använder den mest själv eller när jag ska spela med mina vänner.

Hamachi är okej för mig. Kan du skicka ip:n via pm eller?
Visst :)