Minecraft iFokus

Minecraft

Etikett: frågor-hjälp
Läst 3769 ggr
felle-j
1

Första gången du spela minecraft...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

…var det så här då för dig också? Skrattande

[Yuki212]
0

xD! Han låter som en typisk WoW spelare. "WHERE ARE THE QUEST GIVERS!" xD Hahaha..

När jag spelade för första gången var det nästan magiskt. Eftersom jag då länge hade letat efter just ett sånt här spel. :P Älskade det från första sekunden.

Och JA, Minecraft är definitivt det läskigaste spelet som finns. PUNKT SLUT. xD

Skrek nästan till första gången jag hörde en Zombie. Super roligt när man får sitt första riktiga hus sprängd åt h*lvete av en Creeper. :P

felle-j
0

xD

Första gången jag spelade Minecraft var väl inte riktigt så. Jag kollade nästan direkt på youtube på en nybörjar tutorial så att jag visste hur man gjorde tools. Och sen spawna jag på ett väldigt udda ställe. Det var bara gravel där, ton med gravel. Då var det ju självklart att bygga ett hus av gravel =D. Lite dirt också. På dagarna samlade jag gravel och nätterna vaktade mitt hus från saker som inte borde vara där. Och det var läskigt med creepersarna och zombies.

LosGinos
0

Spindlar som dyker upp i grottorna är det absolut läskigaste somf finns :O XD

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

[MsHammer300]
1

HAHA XD, ja läskigt är det. När jag tittade på you tube när några andra spelade så var jag skit närvös att monsterna skulle döda han/hon som filmade. HAHAHAH XD. EPIC FAIL.

LosGinos
1

#4. Ja, men det är ju lite det som är charmen med det också :P

[MsHammer300]
0

5# det håller jag med på men nu har Minecraft nästan blivit FÖR lätt :/  innan var jag livrädd för monstrena men nu kan man bara stå still och glo medans de dödar varandra i stort sätt.

LosGinos
0

Prova lite Hardcore mode då? :)

[MsHammer300]
0

har aldrig testat det… är det svårare?

felle-j
0

Nej, det spawnar bara lite mindre monster och världen raderas när du dör. Annars är det ingen skillnad.

Jag körde en Ghast Tear-Challenge med en kompis. Den som först hittar en ghast tear i en Hardcore värld utan fusk vinner. Och jag vann såklart! Skrattande