J*VLA GROTTLJUD Dx
F*n vad jag hatar grottljud!!!! DX<
Jag gillar MC, men det mest annoying thing in the world är dedär *beep* grottljuden. Jag vet att jag kan ta bort ljudet, men då blir det inget kul. VARFÖR ska det komma grottljud ur ens HUS???? Jag bygger ett tak och fyller det med sten men ÄNDÅ hör jag grottljud därifrån. Stör mig på det. och så byggde jag ett ocelot-tempel och därifrån hördes det oxå ÄCKLIGA grottljud. Blä.
Nån annan med liknande, annoying situation??

Jag gillar faktiskt grott ljuden ^^
Tycker att dom gör det lite skrämmande men också spännande.
Tycker samma som Felle, dom lägger till lite stämning. :P
Ja lite stämning blir det allt. Men man vill väl inte ha nåt sånt från ens hustak!

Nej, det vill man inte ha. Men jag tror att om man hör grott-ljud utanför en grotta så betyder det att en grotta är i närheten.
#4 jag spelade på creative mod på superflat och där finns inga grottor. När jag byggde ett stooort hus så började det att komma en j*vla massa grottljud därifrån :-O
#5 ett grott ljud dyker upp om det finns ett tomt block(som är mörkt utan faklor eller lava) i närheten. :)
#6 tack! :-D nu vet lag hur jag ska bli av med dem..
#7 fortsätter det så se till att vartenda littet hj*vla hörn har ljus ;)
#8 okej, väääldigt boring att springa runt och sätta ut facklor på varenda vägg. Funkar vilken ljuskälla som helst bra förutom sol?
#9 ja, redstone lampor, glowstone och faklor

Hur äre med lava? Hindrar det också mobs från att spawna?
#11Jag tror det, det ger ju ljus så varför inte? testa och se på en creative värld. Btw, god morgon ;)

Detsamma, god morgon! Ska lägga mig nu :)
#13 vilket sammanträffande XD ska också FÖRSÖKA gå och lägga mig ^ ^' inte lätt att försöka sova när man vaknade kl 12 i går.

Tvingade upp mig kl 10. Vägrar sova längre än 11 såvida det int eär pest, död eller kolera :) Vill inte slösa tid på dagen :)
#15 smart, jag ställde min klocka på halv nio, icke då, jag sov vidare. Glömm nu inte att sätta upp faklor vid sängen så du slipper alla Hj*vla grottljud ;D

Äh, jag e ju en blawk så jag sover bland creepers 
Haha, lägga sig 9 på morgonen och sova till 17 = perfect!
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Tyckte väl att det var lite tyst från dig 
#10 oki! :-) Tack för svaret! ^^
Har ALL tillgänglig sorters upplysning i MC-hemmet nu