Lite kul grejer
Coola bilder! Kan man kanske få lägga in en egen ritad bild?
#2 självklart! :-D
Det är det som tråden är till för! :-)
PS: jag var inte så seriös när jag ritade den, det är därför den inte är så nogrann gjord.(lite därför STEVEs huvud svävar
)

Coola bilder ni har gjort. Om ni vill lägga upp andra bilde rsom inte har med det här att göra så finns det en tråd för allmäna bilder.
#7 okej :D en bra tråd till mig ^ ^
AWSOME! De ser ut att vara gjorda i paint, ganska så svårt att få det bra då(tycker jag). Bra jobbat!
#11 ja de är helt gjorda i Paint. Tack! :-)
Din var rätt mysig tycker jag ^^
#12 ja, kanske det men den är ju gjord i photoshop och där är det MYCKET enklare att få till färger och andra saker. T.ex. Creepern :)

#12 Jag skulle inte kunna få till så bra bilder då jag inte är bra med paint. Kan bara göra pokémon sprites 
#15 WOW!!!
AWSOME! Du har använt paint i MÅNGA år va? och jag som tyckte det blev fint i photoshop
alla dessa pengar, förgäves när man kan använda ett (skit) pogram som redan finns i windows…. *suck*
#16 Nja, har aldrig varigt särskilt förtjust i större bildprogram. Kanske ibland, för att redigera lite. Men Paint är inte så svårt som det ser ut. Prova att rita olika saker och skugga dem från olika vinklar. Jag är också van att rita med mus.
Jag laddade ner Photoshop gratis förresten. Och så ritar jag flera ton teckningar på vanligt papper.
#16 Jag kan lära dig! :-)
#17 jag kan rita både på papper och på datorn men jag undviker ALLTID mus(de driver mig till vansinne när det inte vill bli rakt, och ja, jag vet att det finns "tools" för att göra raka sträck). jag kan lägga in en bild jag gjorde i paint(windows 7)
#19 Jag ritade allt detdär med mus :3 Men visst, visa gärna din bild, det är spännande att se vad det e! :-)
Kom igen! Lägg in era bilder nu, det är väl inte bara jag och SporeDiatrymisss som är ritsugna?! :)
#21 enkel men rätt så mysig! :-) Frox går inte på alla fyra, men jag gillar verkligen seriestilen ^^
Bör dock jobba lite på skuggningen. Saker som är bra att tänka på när man skuggar: Vart kommer ljuskällan ifrån? Vilka delar står ut, är vända mot ljuset? Vilka delar bucklar in, är täckta eller är vända från ljuset?
- annars bra.

#22 Schyst den me! :-) Vad heter din figur?
Bara en liten tanke..
Kanske ska jag rita en bild med Frox och du tar sedan den bilden och ritar din person på den, på det lediga stället bredvid honom. Som sagt, bara en tanke :-) Jag kan fixa en sån "tomrumsbild" ^^
#25 det går så fort så att jag inte hinner bedöma..! Den var enkel men lite humoristisk ^^
Bra, helt enkelt! :-)

#25 ja, jag gjorde den väldigt fort :)
#24 jag är i normala fall ganska så nogrann med skuggningen men eftersom det är i paint så blir det lite svårare för mig med skuggningen, ska göra bättre nästa gång.
#25 ÅÅ vad söööt! <3 Rolig samtidigt ;)
#29 visste inte. Men man ser att du är bra på att skugga på #22-bilden.
Vad säger du om idén i inlägg #26?
#30 ja visst! Kan göra en version i photoshop och se hur det går, dessutom får jag ju fixa svansen(glömde den). Namn:? vet inte än, får väl komma på något ;)

#32 Figuren va väldigt snygg! Bara lite mer jobb med bakgrunden så blire bra :)
Ps: bilden kan vara rörig(jag vet) men om ni inte fattar vad det ska föreställa så kan jag förklara det, och förlåt om jag går bort ifrån MC, ville bara visa vad duktig jag är <3(skojar:P)

DEn bilden var väldigt snygg!
#36 tackar tackar :D, nu ska man bara se till att man inte blir för mallig eller skrytsamm. Funderar på att starta en ny tråd med alla mina bilder men det har ju inte med MC att göra :/

om ni vill använda ett program som är gratis, lätt och nästan lika bra som photoshop så ska ni använda GIMP, jag använder det mycket själv och har lärt mig det ganska bra. länk: http://www.gimp.org/
Annars kan ni använda paint.net som också är grymt och det var även det notch ritade Minecraft med. länk: http://www.getpaint.net/
#32 Återkommer i morron. Ska sova nu. -.-
#38 jag har hört bra kritik från gimp, men nu när man har köpt photoshop så får man väl använda det. kan ju se hur det funkar och så men jag tror jag håller mig till photoshop(ensålänge). Välkommen hit föressten. :D
#39 tack vare dig och dina namn, profil bild och spore inspererade bilder(Frox) så har jag instalerat spore på datan igen och är heeelllt beroende av det….igen…. :P fy :)
#41. Angående OT så ska allt som INTE har med Minecraft att göra läggas där. Kommer att göra en artikel då jag vet att det är fler som har svårigheter med att lägga i rätt trådar. 
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

hehe 

känner mig träffad… lite
#45 no body here?

#45 Den var väldigt snyggt! Ritar ni gubbarna helt själva i paint eller? För dom är sjukt snygga!
#45 snyggt! de passar verkligen ihop!
#47 jag ritar min gubbe i photoshop eftersom skuggning och penslar är lite "lättare" att använda, testa du också, det är roligt!
Snyggt!!11
#50 ska inte du göra din figur på den också, på den högra pelaren?
#51 jo visst! lite för upptagen med spore nu :P

#53 Skit snyggt! :)
Håller på att rita min bild nu. Den kommer att bli så frekkin awesome! 
#53 Yaaay! :-D

#56 Haha! :)
nej det visste jag inte
men då blir ju bilden ännu bättre! XD jag ville föressten bara göra bakrunden så lik dirt som möjligt, men Frox blev bra endå!
Felle-j, om du vill kan du också få göra ett fantasidjur(gubbe) bredvid våra :D
Kanske kan vi göra en serie av bilderna, om felle-j vill vara med?

Njaa, jag vet inte om jag vill vara med på en serie, men det var en bra idé. Lägger tyvärr inte ner så mkt tid om dagen på att rita. SÅ det kommer att ta lång tid.

Ni kan göra en serie tråd kanske?
#63 64 Riktigt snyggt blev det :)
tackar tackar, bra ide föressten! Jag kan skapa en med en gång!
jag kom på…. kanske ska se vad SporeDiatrymisss säger XD
#67 tycker det är en bra idé :-)
#67 du är väl inte så mycket inne efter 6-7 va? Jag är mest inne då.
jo, hurså? kl 10 är nog som max, annars är jag nästan inne hela tiden.

#71 XD
#70 jo jag bara undrade.. Kanske för att jag mest spelar Mc och spore då ^^
#71 AWSOME!!! 8D Mycket jobb va? Derp- munnen var asgrym! XD
#72 Spore kan man väl inte spela online? Spel-datan är alltid okuperad av mamma eller lillebror, om jag för en gångs skull har den är det spore som gäller XD kan jag starta en ny tråd om serien?
#73 absolut!

#73 Glöm inte att den hammnar i OT, då det är MC som gäller här annars! 
Tack för feedbacken. Och nej, den var inte alls så jobbigt. Men jag var inte så snabb med att jobba på den.
#75 jag tyckte den var bra i alla fall ;)