Multiplayer server, hur gör man?
Hej. Jag undrar hur man gör en vanlig multiplayer server på snabbast och enklast sätt. Jag har försökt (kan inte räkna så långt) många gånger, men det funkar fortfarande inte. Jag har provat nästan alla vis med olika Youtube klipp, inget funkar. Hur gör man?

Det svåraste med en server är portforwardingen. Då måste du öppna en port i routern. Annars kan du ha en server med hamachi men det är lite sämre.
Men först måste du ladda ner server filen från Minecraft.net. När du har den så gör du en ny mapp på t.ex. skrivbordet som kan heta server. I den lägger du server grejen du nyss laddade ner. Sen dubbelklickar du på den och en massa andra filer skapas. I en av dom heter server och i den kan du ställa in vilken värld du vill ha, ip m.m.
Om du inte kan öppna den så högerklickar du på den, välj öppna med. Och ta sen notepad eller anteckningsblocket tror jag det heter.
Hoppas att det hjälpte och det är bara att fråga om du undrar nåt. :D
#1 Hur gör man det med port-grejen. Det är det jag inte fattar… Jag är kanske lite störd…

#2 Jag fattar själv inte. Är ganska svårt.
#3 Haha…! Då är det inte jag som är trög för en gångs skull! Jag brukar vara bra på sånt här, men när det kommer till routern så är jag hopplös.

#4 samma här! :D är helt hopplös med router grejsen.
Finns olika guider om hur du portar osv på internet. Ta bara reda på vilken router du har så löser det sig nog
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#1 Vart någonstans å Minecraft.net hittar man filen?
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian