Minecraft iFokus

Minecraft

Etikettprojekt-skapelser-världar
Läst 497 ggr
Namiko
4

Namchika spelar Minecraft

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag och Mitchika spelar på en realm tillsammans och när 1.18 släpptes började vi en ny värld. Jag har nu spenderat extremt många timmar i spelet och har lyckats skapa mitt bästa bygge någonsin.

Min starter base är inspirerad av Bdubs bygge i säsong 8 av Hermitcraft och planen är att fortsätta lägga till fler hus eftersom men jag tycker att jag har kommit långt nog redan nu för att dela lite bilder.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Syntium
2

Riktigt snyggt! Såg Mumbo göra något liknande med olikfärgade hus på ett berg så tänkte sno den idéen nån gång :)

"I'm too old for this shit."

Namiko
1

#1: Tack 😊 Mumbos berg är så häftigt. Jag har en väldigt lång kulle att jobba med istället för ett berg så det kändes perfekt att slänga in såna här hus efter kanten.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
1

Till skillnad från Namiko (och från flera av våra tidigare världar) har jag inte spenderat tid på att bygga snygga, fina byggnader med vackra naturliga landskap omkring. Jag hittade en fantastiskt vacker dal omringad av berg fylld av skog, som jag omedelbart högg ner och bestämde mig för att lägga beslag på.

Första tanken jag fick var att bygga ett kungarike i dalen med ett slott, en by, massa häftiga grejer och göra ett riktigt sagolandskap.

Men den idén ledsnade jag snabbt på och istället bestämde jag mig för att hålla mig till min ursprungsplan om att leta reda på det perfekta berget att bygga en bergsby på. Den här dalen fick dock bli min starter base (om man inte räknar papegojhuset i Namikos bas där jag gömt mina fem papegojor) och lekplats. Så jag håller på att fylla den med maskiner och annat kul jag kan komma på som kan vara användbart.

Eftersom jag är alldeles för utmattad och utbränd för att vara riktigt kreativ och skapa så följer jag många tutorial-videos när jag bygger, så väldigt få grejer är mina egna designer i dalen.

Den här läckra maskinen däremot är min alldeles egna skapelse som jag spenderade några timmar med att bygga, fixa och trixa med igår och idag. Namiko donerade lite is till den för att göra den ännu effektivare. Det är nog det enda jag riktigt har att bidra med till den här tråden, tror jag.

Jag märker också att Namiko utelämnade hur den brutalt och kallhjärtat mördade min siameskatt med sin pilbåge utan någon anledning… Du kan lägga upp hur många fina, vackra och harmoniska bilder på din bas som du vill, men du är inget annat än en ondskefull kattdödare. 😭

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Haren9
1

Nämen så hemskt!

R.I.P siameskatt

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Life is not easy, who said it was?

Mitchika
1

#4: Eller hur? 😱

Och det var 100 % med flit och absolut inte en olyckshändelse. 🙄

Visserligen fick jag en ursäkt och en ersättningskatt, men det är inte samma sak och jag fick gå och hämta den själv…

Namiko
2

#5: Det hade absolut inget att göra med att du triggade en raid i din dal och att jag inte såg katten när jag försökte hålla dig vid liv.

Mitchika
0

#6: Ett raid som triggades för att jag försvarade din by mot en pillager patrol! 😡

Och du sköt in en pil mitt bland mina djur! Där det fanns fem vargar, en katt, lamor, två skeletthästar, en häst, en åsna och en mulåsna! Jag respawnar, det gör inte mina bebisar. 😤

Så taskig, bara elak.. 😍🥰

Syntium
2

#3 Coolt, vad är det för något?

Mitchika
1

#8: Öhm… en grisroterare, kanske man kan kalla den? Jag kallar den mest för grismaskinen eller "pig machine."

Syntium
1

#9 👍 Tänker mig att grisarna simmar runt där, en chill vattenrutschkana ^ ^

Mitchika
1

#10: Det är otroligt rofyllt på något sätt att stå och titta på när grisarna åker upp, ner och runt i en fin, oval cirkel. Och det är nästan helt ofarligt för grisarna också, så länge som dom inte åker ner för nära varandra… 😅

Mitchika
1

Här är en bild från igår då Namiko och jag dödat Wither för första gången och fått en himla massa Wither Roses tack vare Namikos strategiska placerande av ungefär ett hundratals höns i rummet där vi summonade den. 😄

Jag tyckte vi kunde ta en fin bild med några rosor vid dess bas som minne av vår allra första strid med Wither. Vi har planerat det förr och Namiko har förberett för det flera gånger, men det har alltid fallit isär för att jag inte orkat eller hunnit med. Nu är det äntligen gjort och Namiko kan sluta tjata om att den behöver rosorna till sina projekt. 😀

Till min stora glädje hade Namiko förberett för Witherstriden någorlunda nära sin bas under jorden, så det fanns alltid en liten förhoppning hos mig om att vi skulle misslyckas och att den skulle bryta sig ut ur berget och demolera Namikos bas. Med andra ord så var det en win-win-situation för mig, oavsett hur striden gick. Det var extra motiverande. 😇

Men ja, vi vann och eländet är död! Nu måste vi bara döda den en gång till för jag vill också ha ett beacon…

Syntium
1

#12 Imponerade! Jag har spelat sen 2011 och aldrig försökt ta mig an en wither ens :D

Mitchika
0

#13: Jag skulle aldrig ha vågat själv. Alldeles för läskigt. 😱

Men Namiko var drivande och det var nära dess bas, så… frestelsen blev lite för mycket. Sen så har den sån himla koll på hur allt sån går till så jag visste att striden skulle vara jättesäker, men det kan ju alltid gå fel ändå. 😀

Ett av mina framtida projekt kommer vara att skaffa en "tam" Wither någonstans. Den var så himla söt och charmig, så jag vill absolut kunna ha en som husdjur i framtiden på något sätt. 😄

Namiko
1

Eftersom Mitchika klagat så mycket över min hype över wither roses så tänkte jag visa vad jag behövde dom till. Eller, rättare sagt en enda wither rose.

Jag spenderade större delen av dagen igår med att bygga en shulker farm så vi kan få tag på hur många shulker boxes vi vill. Det är en design av cubicmetre som ska ge drygt 120 shulker shells i timmen.

It's finally here! A full build tutorial for the single dimension shulker farm. The design has been tweaked a bit and now produces 180 shells per hour. Be su...
Syntium
1

#15 O_O Vad gör rosen? Hur funkar den? Berätta allt!

Namiko
1

#16: Den sitter i den lilla glaskammaren ovanför kistorna och dödar alla shulkers. Wither roses ger en wither effect och är ett väldigt praktiskt sätt att döda saker på.

I mitten av det hela finns en liten kammare med 24 snow golems och en shulker som konstant skjuter sig själv tills den duplikeras och resten av hela alltet är i princip ett enda stort transportsystem fullt av hundratals minecarts och några timers.

Syntium
1

#17 Oj… Men hur fick ni dit en levande shulker? Och måste farmen vara i The End?

• Redigerat 2021-12-12 15:50 av Syntium
Namiko
2

#18: Vi kör inte 100% survival utan använder lite commands ibland för att göra spelet roligare för oss. Så istället för att släpa dit en shulker via minecart, vilket är survival-metoden, så använde jag ett spawn egg. Man kan bygga den här farmen brevid en end city om man vill göra transporten enklare för sig själv.

Mitchika
4

Det här är vad jag gör på servern för det mesta: random nonsens som faller mig in och som ofta resulterat i att jag kraschar in i saker eller fastnar i fönster i husen i Namikos ökenby!

Mitchika
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Men ibland jobbar jag faktiskt och gör användbara saker också. Någorlunda användbara i alla fall. Jag byggde ihop en sugar cane-farm (ursprungsdesign av TangoTek från Hermitcraft om minnet inte sviker) för att vi behöver massa paper till böcker och raketer.

Jag passade även på att bygga ett kartrum i min sugar cane-farm för att få en översiktsbild av min dal (gammal, icke uppdaterad karta på bilden) och ett strategirum för att planera hur vi ska ta över världen och störta Namikos ondskefulla herravälde.

Med vi så menar jag mig själv, min nya adoptivson, mina tre bybor i en cobblestone-hydda utanför, en armé vargar varav en är i stort sett odödlig och immun mot allt utom the void, vårt flygvapen som består av en grupp stridstränade papegojor och en grinig mulåsna vid namn Charlie. Plus katten som jag fick i present av Namiko givetvis, men jag börjar misstänka att den är en spion…

Oavsett så är vårt ondskefulla herravälde åtminstone tio procent bättre än Namikos och vi kan garantera 90 % mer vargar åt folket!

Namiko
2

#21: Du har gott om tid att planera eftersom mitt ondskefulla herrevälde inte är mer än en grund grop i öknen för tillfället. Men vänta bara. Om några dagar kommer det att vara en större grop i öknen och då ligger du risigt till 😆

Mitchika
0

#22: Du är inte den enda som har spioner, vet du. Dom där fem papegojorna i huset i din lilla religiösa kultstad som du skryter så med i första inlägget? Dom informerar mig om vad som händer däromkring, ska du veta.

Tropiko och Lime har hört från säkra källor att den där fina ökenbyn vars bybor du utnyttjar för egna, själviska syften och fångar i husen? Du planerar att kidnappa alla byborna och låsa in dom i en slags… byggnad som du kallar "trading hall" och rasera deras vackra ökenparadis till grunden! 😱

Så ond och hemsk och elak skulle jag ALDRIG vara! 🙄

Mitchika
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har också (med mycket assistans från Namiko för min utbrända hjärna fick för sig att den glömt bort grundläggande matematik) byggt en väldigt standard skelett/zombie-farm och gjort om den till en creeper-farm istället. Eller som jag kallar det, min "Creeper/Gunpowder Factory!" 😀

För vi behöver gunpowder för våra raketer och Namiko har byggt en "standard" creeper-farm med katter minst två gånger tidigare i andra världar (jag bistod med katterna, som jag tror att den inte hade ihjäl den gången) innan och livet är alldeles för kort för att göra det en gång till och att stå och AFK:a där också när vi har andra ställen vi behöver stå och göra det på.

Så jag byggde den vägg i vägg med mitt kartrum/sugar cane-farm… vilket jag insett kan vara ett katastrofalt misstag och visa på strategisk inkompetens hos mig, men ingen creeper har exploderat och förstört något än åtminstone! 😁

Namiko
2

#23: Det är nog dags att dina gojor flyttar hem. Jag hanterar väldigt mycket lava i den där staden och olyckor händer så lätt.. 🙄

Mitchika
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Utöver det så har jag även byggt en väldigt simpel och grundläggande wool-farm där jag inte har någon som helst aning om vem som ursprungligen kom på den från början, så svårt att ge credit där. Namiko och jag har byggt den sen vi började spela och nästan alla verkar göra samma eller liknande varianter av den så… jag kallar den väl för en väldigt klassisk wool-farm?

Jag dekorerade den med fokus på färger för att jag ville använda dom nya ljusen som Namiko så generöst donerade till mitt projekt. Men ja, nu har vi all ull i världen för att använda till våra galna byggprojekt. 😄

Mitchika
1

#25: Hotar du mina älskade skvallerby… jag menar bebisar!? 😨😱😰

Mitchika
1

Det här är helt orelaterat till mina projekt och byggen, men tillåt mig att presentera Minecrafts två intelligentaste bin.

Dom har suttit fast på den här platsen i fyra dagar nu. Nej, inte fyra Minecraftdagar, utan fyra riktiga dagar. Dom har inte rört sig ur fläcken sen jag tog den här skärmbilden den 9:e december och jag står och stirrar på dom igen i spelet.

Minecrafts best and brightest. Jag överväger att koppla dom och släpa ner dom i dalen för att behålla dom som husdjur. Dom verkar inte kapabla nog att klara sig på egen hand.

Mitchika
2

Jag har en svag punkt för små envisa dumstrutar, så jag bestämde mig för att köra lite biräddning och dra in dom i dalen till ett liv i fångenskap och experimenterande. Det kändes som det snällaste alternativet.

Dom fick namnen Humle och Dumle och bor nu bredvid grisarna och titta, dom fick blommor! Så dom är glada och lyckliga. Jag är snäll… ibland, när jag vill.

Mitchika
2

Jag vill förtydliga direkt att det är inte är jag som har skapat/designat den här byggnaden, utan jag följde en guide som den fantastiskt duktiga Freedom. på YouTube har skapat. Allt jag gjorde var att bygga huset enligt hans två timmar långa instruktionsvideo och det var fantastiskt kul och slutresultatet blev helt otroligt.

Länk till Freedoms YouTubekanal (rekommenderar verkligen att kolla in hans builds, dom är helt otroliga): https://www.youtube.com/c/Freedom_minecraft

Länk till videon jag följde: https://www.youtube.com/watch?v=97RlFa5T3Fg

Den senaste veckan har jag spenderat med att bygga det här otroliga huset, en liten bit i taget, för jag har inte haft ett hem på den här servern innan. Jag har sovit i en säng bredvid ett craftingtable, några furnaces, en smoker och en massa kistor under bar himmel i alla väder. Igår blev jag äntligen helt klar med det! 😄

Eftersom jag bygger i Survival mode (med undantag för några korta besök i Creative för att kunna använda Debug Stick till att snurra på banners) och samlar alla ingredienser själv, även om Namiko donerade lite här och var, så tog det himla lång tid. Men det var fantastiskt kul, jag lärde mig så mycket och nu bor jag i ett riktigt cool steampunk-hus! Precis som jag alltid drömt om. 😍

Jag har kallat det för "laggmonster" under tiden som jag byggde det för jag var övertygad om att det skulle få spelet att lagga när det var färdigbyggt i och med att det fanns så mycket grejer, detaljer och annat på det. Men till min förvåning och stora glädje laggar det inte över huvud taget. Men namnet har fastnat hos mig, så mitt hus kallar jag fortfarande för "The Lag Monster."

Nu har jag äntligen en trygg plats att stoppa in mina vargar och katter på så att fler inte dör i oönskade överraskningsraids…

Hey, guys. My name is Freedom.I've been doing Minecraft for 5 years and I love architecture. My architecture is a mess, but I started streaming video to help...
Mitchika
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Lite byggbilder från den långa, men roliga byggprocessen. Jag tog en skärmbild ungefär en gång var tjugonde minut i videon. (inte exakt, men på ett ungefär) samt en bild när jag återigen fastnade på oväntat sätt.

Jag tror Namiko tog några bilder på mig medan jag byggde också på min begäran, men jag är med största säkerhet för lat för att leta rätt på dom.

Mitchika
2

Inuti huset ville jag dekorera mycket själv och fixa det perfekta hemmet åt mig själv och mina djur. Så jag gjorde i ordning ett kök och bjöd in Namiko på tårta för att inviga det och få den att sluta gnälla.

Jag placerade en gästbok utanför huset så att besökare kan skriva att dom var där, när och en liten hälsning. Namiko skrev så oförskämt att det inte fanns någon tårta sist den var där, så jag var tvungen att fixa en jädra tårta den här gången så den skulle sluta klaga och kanske skriva något fint i gästboken nästa gång… vilket den inte har, men jag klagar inte… klagar inte alls…

Som en sista förolämpning så käkade den upp hela tårtan själv. Jag fick inte smaka en bit. Bara stå och titta på medan den åt och som tack slängde den det gröna ljuset på mig efteråt när tårtan var slut. Den har tydligen bestämt sig att vara ond i den här världen, men det där tycker jag nästan var att gå över gränsen..

Mitchika
2

Igår var en riktigt stor dag överlag för mig i spelet. Inte bara blev huset klart och jag orkade dekorera det färdigt, utan jag blev förälder också!

Efter att Namiko smällt i sig hela tårtan själv så sprang den ut och kom för nära "The Forest of Death," som jag kallar den lilla trädklungan med dark oak trees som jag planterade för att få material men som jag blev distraherad ifrån och aldrig orkade hugga ner igen efteråt. Det dyker upp så många mobs i den lilla trädklungan och alla är riktigt ilskna.

Vad springer ut ur skogen den här gången för att attackera Namiko? Jo, en bedårande liten baby zombie villager klädd i full golden armor!

Namiko agerar precis som den alltid gör i såna här situationer, genom att dra fram ett svärd och attackerar. Jag sa åt den att låta bli och den började springa runt för att undvika den ilskna zombiens slag medan jag tog en mindre evighet på mig att få tag i en båt och springa och placera den i mitt hus.

Därefter krävdes det lite trixande för att lura i den envisa, lite för klipska ungen in i båten, men till sist var han fångad där och jag är nu stolt adoptivförälder till den här bedårande sötnosen. 😍

Så jag får inte bara bygga ett hem åt mig och mina djur längre. Det blir ett hem åt mig, mina djur och min splitternya adoptivson.

Mitchika
2

Han fick namnet Angus och för stunden sitter han i det som jag planerar ska vara "djurhörnan" i huset. Jag vågar dock inte ta in några djur i huset så länge som Angus är i sitt nuvarande tillstånd, speciellt inte vargarna. Vargarna är extremt överbeskyddande och kan lätt missförstå Angus och hans aggressiva tendenser. Han är bara i en fas. Det kommer bli bättre när han kommit ur den.

Mitchika
2

Jag blev även lite distraherad från mitt hus under gårdagen och bestämde mig för att dekorera min fina portal i the Nether. Nu kommer vi aldrig behöva vara osäkra på vilken av dom som leder till min bas. 😄

Mitchika
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Övervåningen på mitt hus hade jag väldigt svårt med, för jag visste inte hur jag ville ha mitt sovrum. Jag testade massa olika grejer innan Angus kom in i mitt liv och förändrade allt. Nu behövde det anpassas efter honom också, så det hjälpte mig faktiskt att avsluta övervåningen och bestämma mig för hur jag ville göra.

Archer är för övrigt namnet på min odödliga vargbästis som följer mig när jag utforskar grottor under jorden för jag är för rädd för att gå ensam större delen av tiden. Det är mörkt och saker och ting exploderar därnere…!

För övrigt så kan jag inte sova i min egen säng just nu för den är för nära Angus på nedervåningen och det fördomsfulla spelet hävdar att det finns monster i närheten. Angus är inget monster, han är bara i en jobbig fas! Så jag sover i Angus' säng för stunden.

Det tror jag var allt som hände under gårdagen. Det var en riktigt händelserik Minecraft-dag åtminstone. 😄

Mitchika
2

Dagens projekt för mig har varit att fixa en fin fågelbur till mina spionfåglar. Efter Namikos hot igår vet jag inte hur länge jag vågar ha kvar dom där borta så jag har spenderat dagen med att bygga, bygga om och testa lite olika saker innan jag blev nöjd.

Nu måste jag bara hämta hem eländena också och det kan bli lättare sagt än gjort. Men jag ska ge det ett ärligt försök.

Mitchika
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag glömde visst helt bort att visa hur det såg ut på insidan när det var klart med alla fåglar på plats. Jag har nu hämtat hem mina fem spionfåglar från Namiko, så dom är säkra för alltid. Förhoppningsvis. Deras bur ska vara super säker från allt!

Så nu behöver inte Tropiko, Limelight, Bluebird, Trocadero och Bengt vara i livsfara längre. Nu hänger dom med sina kompisar och kan slappna av tills jag behöver deras tjänster igen. 😀

Mitchika
0

Tyvärr hade jag inte en av varje färg när det kommer till papegojor. Den jag saknar är min absoluta favorit, dom röda. Så jag gav mig ut i djungeln på jakt efter en röd kamrat och jag fick definitivt jackpott. 😍

Nu är jag lycklig. 🥰

Utöver dessa fångade jag även två ozeloter som jag döpte till Cod och Salmon. Det var en ren slump. Jag ramlade över dom utanför min dal och bestämde mig för att sno dom med mig då jag vill ha massa, massa djur av alla slag i min dal. Jag har tyvärr inga bilder på dom, men jag ska försöka ordna det till imorgon samtidigt som jag släpar hem ytterligare ett djur. 😄

Namiko
1

Mitchika inreder, gör fint och skaffar fler djur. Jag gräver, gräver, reparerar mina verktyg och gräver massa till. Det ser inte ut som mycket men innan jag började var marknivån vid den över cirkeln av ull, den undre visar var den nya marknivån ligger runt min krater som för övrigt är 121 block i diameter. Jag får nog gräva några dagar till innan min fula grop är så djup som jag vill ha den.

Jag är så glad att jag har min beacon och att jag byggde en ender ender (enderman xp farm), annars hade jag aldrig orkat med ett så stort projekt.

Mitchika
1

#40: Titta på det där! Jag har varit där, flugit runt och kikat. Är inte det där ett ondskefullt tecken!? En ondskefull krater!? 😨

Jag är expert på ondska, jag känns igen ondska när jag ser det. Det där är ett dåligt omen för vår värld…