Portaler
Hej
Grabben har helt snöat in på Minecraft, och spelas det inte läggs det åtskilliga timmar till att kolla youtube-videos.
Han har sett olika sorters portaler, bl.a en där man kommer till jurassic world. Som den snälla mamma jag är (okej.. jag tycker också det är roligt 🙈) satt jag igårkväll och gjorde en portal till jurassic world enligt youtube video. Men, det funkar inte. Jag hamnar i vad jag tror är Nether trots att portalen inte bara är gjord av obsidion.
Om det spelar någon större roll spelar vi i version 1.18.2 .
Låter som att ni spelar en mod och inte originalspelet. Vad heter modden så kanske jag kan kolla?
"I'm too old for this shit."
#1 öhm.. vart ser jag det? 🙈
#2 Ingen aning, jag brukar inte köra mods. Fråga sonen? :) Använder ni en annan launcher än den vanliga?
#3 mej oj vilka svåra frågor Du ställer 🤣
Vi lirar Minecraft på xboxet via gamepass. När vi startade ett nytt spel, så skapade vi oss en ny värld. Men det verkar ju som att vi missar allt det roliga när vi gör så, eftersom det bara är vi som är där då.
Måste man spela via servers för att få tillgång till ett större utbud av världar?
Eller hur gör man liksom? 🤣
#4 Haha, ja jag spelar bara via Java-versionen via datorn så jag utgår alltid ifrån att det är det folk kör. Men Xbox säger du. Det är ju inte grundversionen i alla fall för där kan man inte bygga portaler till någon Jurassic world.
Det kan också vara så om han sett det på en youtube-video och Den personen spelade en mod som ni inte spelar och kanske inte ens kan.
Du säger att du byggde en portal men den var inte bara i obsidian, vad använde du för material? För den funkade ju, du kom någonstans?
#4 Skapar ni bara en vanlig värld så finns det inga extra grejer som Jurassic World i den. För sånt innehåll krävs mods (innehåll som andra spelare skapat som man måste ladda ner och själv lägga in i spelet, vet inte ens om det går på xbox), alternativt om Mojang har skapat en specifik värld som man kan köpa med det innehållet. Jag är inte påläst alls om Bedrock, men det är inte en del av grundspelet.
Har du en länk till videon du följde?
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#5 #6
Vad osmart jag känner mig när ni ställer så många frågor 🤣😅 haha
Nää men är det alltså skillnad på att köra via dator och xbox?
Jag har änat alldeles för mycket tid idag åt att försöka lösa realms så jag och grabben kan spela samtidigt. Jag på mitt xbox å han på sitt switch. Det var konton hit och konton dit.
Får det dock ändå inte att funka, trots att jag valde att testa en provperiod med realms.
Jag tror helt enkelt att vi får fortsätta spela som vi gjort, heelt ensamma 🙈
Men en dum fråga till kanske, men om man spelar på en server, är det liksom en "färdig" värld där? Hur funkar det isf med andra spelare? Grabben är 6 år, och i spelet slår han på allt som rör sig. Kan ana att det kan skapa en smula irritation om han går runt å slår ihjäl allt han ser 🤣
Just ja, här är videon vi tittade på.
#7: Det finns två varianter av Minecraft, Java och Bedrock. Bedrock finns på konsoller och till Windows 10 medan Java enbart går att spela på pc. Java brukar användas om man vill spela med mods. I Bedrock får man istället köpa innehåll.
Kollade på videon och den är fejkad. Det är en helt vanlig Nether portal dom gjort och sen hoppar videon till ett helt annat klipp. Blocken runtom påverkar inte portalen alls. Inga mods eller något sånt, bara lurendrejeri.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#9 Jaha, där ser man! Trodde att det var samma oberoende på vad man spelade.
Tack för snabbt svar! =)