En portal ska vara 5 Blocks hög och 4 bred :)
tack behövde ett svar
Någon som vet hur man gör Enderportal? Tänkte testa i Creative..
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
#3 Jag vet inte om det går att göra en i creative. :/ Annars är portalen inte så svår att hitta även om det kan ta en liten stund.
Du lägger 12 st enderportal blocks i en kvadrat. :)
Ungefär såhär:
x = Netherportal blocks
O = Inget, bara luft
O x x x O
x x
x x
x x
O x x x O
Sedan lägger du i Endermen eyes i alla enderportal blocksen :)
hej igen jag har hittat en dangun med musik diskar kan man lyssna på dom på något sätt? jag är en nybörjare :P
föresten jag gjorde block grejen måste man läga i något eller?
En enderportal måste du lägga endermen eyes i.
En Netherportal tänder du med flin & steel.
Har inte spelat singleplayer för att åka till "the end" än.. Kanske borde man göra det :P
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
vad är det ? flin och steel är en noob
#10 Här hittar du fakta om flint and steel och mycket mycket annat
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
jag måste veta vilken pik ax man måste ha för att ta glass
nu helst
glass gör man genom att ta snad och sätta i en furnace
Mvh/ REXbunny
Medarbetre på minecraft ifokus
och det är?
Har ni någon server? om ni har det klickar du på mulgiplayer och sedan på add a server och skriver in det där
Mvh/ REXbunny
ja men vad skriver man??????

serverns ip
men där det står adress???

ip adress heter det, skulle ha skrivit det. Den kan vara typ: 217.34.267.12:25565
det gick inte vad ska man skriva

är det nåt du inte vet så sök på google eller youtube
För att komma till The End behöver man massor med Eye of ender. Man ska högerklicka då man håller i dem och då kommer de upp i luften och man ska följa efter dem.De faller efter ett tag och då ska man kasta en ny. Sen kommer man till en labyrint och då ska man hitta ut i den och sen ser man en silverfisk spawner och en The End portal och då ska man lägga eye of ender i dem. Sen kommer man till The End och då möter man ender dragon.Den har 200 liv och skadar 10 liv. Ett tips var creativ och använd pilbåga och diamandsvärd.Det står en mätare och när den är tom dör den.
/toniloni75
hur endrar man till creativ?
skriver gamemode 1 och spelrraens namn tror jag
Mvh/ REXbunny

Man skriver /gamemode spelarnamn 1 funkar bara om man har singleplayer commands eller spelar på en server
Nej, Man kan inte ändra till creative när man har en Survival mapp om man inte har typ Toomanyitems eller SinglePlayerCommands men man kan skapa en ny mapp och välja att den ska vara Creative
todde hen menade på servern. fast då måste man va op.
ps hen är inte fel stavat utan det är ett ord man byter ut mot hon resp han om man inte vet könet på den personen man pratar om.
Mvh/ REXbunny

Man kan ladda ner en grej oxå som gör att man man byta gamemode på singelplayer världar, bara att klicka i en grej så är det klart. jag har laddat ner den.
åå tack inte för att jag fattar men lite i alla fal så jag har klarat att komma till creativ