En portal ska vara 5 Blocks hög och 4 bred :)
tack behövde ett svar
Någon som vet hur man gör Enderportal? Tänkte testa i Creative..
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
#3 Jag vet inte om det går att göra en i creative. :/ Annars är portalen inte så svår att hitta även om det kan ta en liten stund.
Du lägger 12 st enderportal blocks i en kvadrat. :)
Ungefär såhär:
x = Netherportal blocks
O = Inget, bara luft
O x x x O
x x
x x
x x
O x x x O
Sedan lägger du i Endermen eyes i alla enderportal blocksen :)
hej igen jag har hittat en dangun med musik diskar kan man lyssna på dom på något sätt? jag är en nybörjare :P
föresten jag gjorde block grejen måste man läga i något eller?
En enderportal måste du lägga endermen eyes i.
En Netherportal tänder du med flin & steel.
Har inte spelat singleplayer för att åka till "the end" än.. Kanske borde man göra det :P
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
vad är det ? flin och steel är en noob
#10 Här hittar du fakta om flint and steel och mycket mycket annat
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
jag måste veta vilken pik ax man måste ha för att ta glass
nu helst
glass gör man genom att ta snad och sätta i en furnace
Mvh/ REXbunny
Medarbetre på minecraft ifokus
och det är?
Har ni någon server? om ni har det klickar du på mulgiplayer och sedan på add a server och skriver in det där
Mvh/ REXbunny
ja men vad skriver man??????

serverns ip
men där det står adress???

ip adress heter det, skulle ha skrivit det. Den kan vara typ: 217.34.267.12:25565
det gick inte vad ska man skriva

är det nåt du inte vet så sök på google eller youtube